Invatatura lui Ramana Maharshi – „Cine sunt eu?”
ianuarie 12, 2017H.W.L Poonja si revelarea sinelui.
ianuarie 19, 2017Invatatura lui Ramana Maharshi – „Cine sunt eu?”
ianuarie 12, 2017H.W.L Poonja si revelarea sinelui.
ianuarie 19, 2017Advaita Vedanta – Scoala non-dualitatii.
Advaita Vedanta este cea mai cunoscuta ramura dintre scolile Vedanta, celelalte fiind Dvaita si Vishishadvaita. Advaita isi are sursa in Upanishade iar mesajul ei esential este ca nu exista nimic in afara Unului, Sinelui nedivizat, care este tot ce exista. In concluzie, este o scoala a non-dualitatii.
Filosofia acestei scoli, pe scurt, este: Atman (sufletul individual) si Brahman (realitatea ultima) sunut unul si acelasi, nu exista separare.
Iata un scurt fragment din Avadhuta Gita:
„Nu am Guru si nici nu am fost initiat.
Nu am o disciplina si nicio datorie de dus la indeplinire.
Intelege ca sunt cerul cel fara de forma.
Sunt Puritatea care exista prin ea insasi.
Tu esti aceasta Puritate unica! Tu nu ai un corp.
Tu nu esti mintea. Esti Realitatea Suprema.
„Sunt Sinele, Realitatea Suprema!” spune asta fara nicio ezitare.
De ce plangi, minte draga?
De ce versi lacrimi?
Imbratiseaza atitudinea: „ Eu sunt Sinele!”
Bea nectarul suprem al Unitatii. „
Shankaracharya
Cel mai important maestru al scolii Advaita Vedanta este considerat Shankaracharya, care a trait intre 788-820. El a fost cel care a consolidat doctrina scolii Advaita Vedanta in secolul XIII si a readus in hinduism viata monastica, infiintand manastiri intr-o perioada in care acest stil de viata era ridiculizat.
Shankaracharya sau Adi Shankara s-a nascut in Kerala, India si a avut o inclinatie spre cautarea spirituala inca de mic. A revolutionat lumea hindusa a acelui timp insa a murit la frageda varsta de doar 32 ani.
Brahman in viziunea Advaita Vedanta.
Potrivit lui Adi Shankaracharya, Dumnezeu, Spiritul Cosmic Suprem sau Brahman este Unul, intreg si singura realitate. Brahman este descris ca fiind acel infinit, omniprezent, omnipotent, fara forma, impersonal, transcendent care sta la baza intregii fiintari.
Uneori Brahman este descris prin folosirea expresiei „nici aceasta, nici cealalta” pentru ca nu poate fi descris corect ca fiind aceasta sau altceva. Brahman nu poate fi descris pentru ca este mai presus de descrieri. In cel mai bun caz, Brahman poate fi descris ca Sat-Chit-Ananda adica Adevar inifinit-Constiinta infinita-Extaz infinit.
Brahman este sursa tuturor lucrurilor, fiintelor, fortelor, substantelor, a intregii existente, a ceea ce nu poate fi definit, nenascut, esential, neschimbator, etern, absolut. Este baza realitatii, care depaseste perceptia simturilor. Desi nu are substanta, este sursa lumii materiale, care este transformarea sa iluzorie. Brahman nu este efectul lumii.
Brahman, asociat cu puterea sa, apare ca Ishvara, creator, cel care alimenteaza universul si cel care il distruge, pentru ca Universul este o iluzie a Lui insusi.
Lumea materiala este dependenta de Brahman. Este dependenta si schimbatoare, insa este non-existenta. Orice schimbare, dualitate sau pluralitate este o iluzie. Brahman este in afara spatiului si cauzalitatii.
Din cauza ignorantei, Brahman este vizibil pentru fiintele umane ca lumea materiala si obiectele sale. Ignoranta este datorata confuziei subiectului transcendent (Atman) cu existenta empirica (Anatman). Atunci cand ignoranta este indepartata, se realizeaza adevarul, adica constientizarea faptului ca sinele nu este altceva decat Brahman.
Sursa Brahman: NewWorldEncyclopedia
Sursa foto2: www.divineavatars.com
Sursa foto1: Hinduwebsite.com