meditatia vipassana
Cultivarea pacii interioare cu ajutorul meditatiei Vipassana
octombrie 27, 2016
yoga nidra
Yoga-Nidra – Yoga somnului constient
octombrie 29, 2016

Trikonasana sau Postura Triunghiului

trikonasana

 

Postura triunghiului ( Trikonasana ) este una dintre primele posturi care se preda la orice curs de yoga. Ea face parte din seria posturilor realizate in picioare iar gradul de dificultate este unul mic. Chiar daca nu trebuie sa te contorsionezi pentru a o realiza, aceasta postura are foarte multe beneficii.

Iata cateva dintre ele:

  • Intinderea articulatiilor la nivelul coapselor, genunchilor si gleznelor.
  • Intinderea umerilor, deschiderea pieptului.
  • Stimuleaza organele interne.
  • Imbunatateste digestia.
  • Ajuta la vindecarea durerilor de spate.
  • Coloana vertebrala devine mai flexibila.
  • Ajuta la alinierea umerilor.
  • Corecteaza toate defectele de postura care apar ca urmare a unei vieti sedentare.
  • Imbunatateste circulatia sangelui.
  • In ce priveste activarea pe chakre, se va sesiza dinamizarea si activarea centrul de forta Manipura chakra : vointa mult marita, fermitate, hotarare, curaj, incredere in sine. De asemenea, amplificarea focului subtil de la nivelul Manipura chakra, vindecarea sau ameliorarea problemelor de sanatate ce tin de stomac.

 

Trikonasana se realizeaza in doua parti: odata aplecat spre partea dreapta si apoi pe partea stanga. Hai sa vedem care sunt pasii pentru a intra in postura triunghiului.

 

Pasi pentru a realiza Trikonasana:

  1. Departeaza picioarele.
  2. Pozitioneaza piciorul drept in afara, la 90 de grade.
  3. Intinde mainile in lateral, asa incat sa fie paralele cu solul.
  4. Apleaca-te spre partea dreapta pana cand prinzi glezna cu mana. Daca poti pune palma pe sol e si mai bine. Nu forta. Lasa corpul sa se aplece cat de mult poate. E posibil ca prima data sa fie mai greu si sa ai dureri de incheieturi. Nu te speria. Cu practica, ele vor disparea.
  5. Ridica cealalta mana in sus spre cer, asa incat linia umerilor sa fie dreapta.
  6. Ramai in postura 1-2 minute, timp in care vei fi atent la toate senzatiile din corp, mai ales la zona implicata in postura: manipura chakra, mai precis in cei doi centri secundari a lui manipura chakra: chandra chakra (atunci cand bratul stang este ridicat) si sury chakra (atunci cand bratul drept este ridicat).
  7. Dupa ce ai stat in postura triunghiului pe partea dreapta, ridica-te usor si apleaca-te spre partea stanga. Ramai si aici 1-2 minute. Simte tot ce se intampla in corpul tau iar daca mintea devine nelinistita, observa respiratia.

 

Atentie! Spre deosebire de alte asane, Trikonasana se realizeaza cu ochii deschisi pentru mentinerea echilibrului! Nu inchide ochii, ci fii atent la prorpiul corp cu atentia marita in zona chakrei Manipura. Daca si asa iti e greu, poti mentine drishti (atentia concentrata) tinand capul intors catre palma mainii ridicate.

 

Contraindicatii:

Nu trebuie sa faci Trikonasana (postura triunghiului) daca:

  • Suferi de diaree cronica
  • Dureri de cap
  • Dureri cronice de spate
  • Ai probleme cu coloana vertebrala
  • Suferi de tensiune arteriala
  • Ai dureri la gat

 

Facebook Comments

Comments are closed.

%d blogeri au apreciat:

Join our list

Aboneaza-te la newsletterul nostru pentru a afla detalii despre cele mai noi articole, promotii, evenimente si cursuri disponibile.

Thank you for subscribing.

Something went wrong.

Send this to a friend