meditatia
Ce stil de meditatie alegem?
iulie 4, 2016

De ce sa meditam ?

Dacă meditezi regulat , știi că, chiar și o scurtă meditație dimineața are puterea de a-ți îmbunătății modul în care vei experimenta întreaga zi. Nu numai că te vei simți mai liniștit și relaxat dar de asemenea vei fi mai alert, mai optimist și vei avea o mai mare capacitate de empatie. De aceea meditația a fost cultivată de-a lungul a mii de ani.

Dar oare este nevoie ca tu sa meditezi ani pentru a experimenta beneficiile meditatiei ?

Cercetări recente au demonstrat că exista schimbări măsurabile în creier după numai 8 săptămâni de practică regulată a meditației. Cercetarea a fost condusă de Centrul Universității din Massachusetts pentru Mindfulness.

 

Cum putem sa ne schimbam creierul ?

Creierul este o rețea complexă . Oamenii obișnuiesc să gândească că , creierul este ceva ce nu putem influența. Dar în ultimii ani cercetările au arătat că plasticitatea intrinsecă a creierului presupune capacitatea de a crea noi neuroni și de a stabili noi căi ca rezultat al antrenamentului . Creierul este ca un mușchi pe care îl antrenăm. Britta Hölzel, PhD, unul din autorii de renume în cercetarea meditației mindfulness spune :
Este fascinant să vezi cum meditația joacă un rol activ în schimbarea traseelor neuronale și cum putem astfel să ne imbunătățim viața. Conștientizarea este un aspect cheie al meditației.

Cele mai multe forme de meditație gravitează în jurul procesului de conștientizare.Conștientizarea este diferită de concentrare. Pentru a deveni conștienți trebuie să observăm ceea ce deobicei este în afara experienței noastre conștiente. Deci , ce presupune aceasta cu adevărat? Este greu să devii conștient de ceea ce ni se pare “normal” . Dacă ai fi un pește ,de exemplu , nu ai fi conștient de apă ; pentru a înțelege “apa” , un pește ar trebui să fie în afara elementului său “normal”.

Aceasta este exact ceea ce antrenamentul meditativ face : devenim conștienți de ceea ce este deobicei ascuns ieșind din modul nostru ‘normal’ de experimentare. Dacă ai fi un pește , de exemplu ,ai înțelege apa doar atunci când ai eșua pe un mal. În procesul antrenării conștientizării prin meditație , noi învățăm cum gândurile noastre obișnuite modelează realitatea. Dialogurile interne limitează celelalte experiențe. Aceasta înseamnă că este posibil să mergi prin viață și să experimentezi numai o fracțiune. Dacă petreci o grămadă de timp ascultându-ți dialogul interior , vei pierde micile frumuseți ale vieții : căldura soarelui pe pielea ta , mirosul proaspăt de cafea , bunătatea cu care un prieten se uită la tine sau gustul delicat al unei mâncări pe care o mănânci . Dacă nu vrei să trăiești degeaba, începe să meditezi .

Meditația îți permite să experimentezi viața din plin.

  • Unde este atenția ta în marea majoritate a timpului ?
  • La ce fel de gânduri se întoarce mintea ta de cele mai multe ori ?

Pentru marea majoritate a oamenilor atenția este asupra dialogului interior. Dar observăm unde se află atenția noastră in mod obișnuit atunci când începem să medităm și să experimentăm nemișcarea interioară și exterioară. Meditația ne ajută să fim în prezent. Când învățăm să devenim conștienți clipă de clipă , viată noastră se schimba. Devenim mai prezenți și mai detașați.
Una din schimbările care se petrec în creier în urma meditației este aceea că devenim mai empatici. Devenim mai conectați cu ceilalți. Când ieșim din ceața dialogului interior suntem în stare să ne acordăm pe frecvența nevoilor și speranțelor celor de lângă noi. Folosește respirația ca o ancora către momentul prezent.
Un mod simplu pentru a ne reține atenția este acela de a folosi respirația ca o ancoră care ne aduce în prezent. Ori de câte ori acordăm o ușoară atenție respirației , aceasta ne scoate din implicarea în lumea interioară.
Cine esti tu ? Unul din motivele principale pentru care meditația ne schimbă este pentru că poți să ai o străfulgerare cu privire la cine ești cu adevărat – când renunți la toate ideile despre tine însuți.
Când medităm suntem capabili să observăm și să renunțăm la sporovăiala constantă a minții și astfel să surpindem o licărire din ceea ce suntem cu adevărat.

Chiar dacă meditezi pentru o scurtă perioadă de timp în fiecare zi, vor aparea schimbări vizibile în viață după numai opt săptămâni. Există o serenitate și o strălucire care vine odată cu practica perseverentă a meditației și cel mai mult vei deveni mai prezent și vei experimenta cu adevărat viața, în loc să trăiești în ceața preocupărilor.

Un sfat: Începeti cu 30 de minute de meditatie pe zi pentru ca apoi să mariti progresiv perioada de meditatie!

Facebook Comments

Comments are closed.

%d blogeri au apreciat:

Send this to a friend