pranayama
Alternarea Respirației prin Nari: Pranayama pentru Eliminarea Stresului
decembrie 29, 2019

Pranayama Nadi Shodhana – 5 efecte benefice

Pranayama Nadi Shodhana

Pranayama este una din cele 8 ramuri ale Yogăi (ashtanga) – Yoga Sutra lui Patanjali. Este folosită de obicei la sfârșitul sesiunii de practică a asanelor ( posturi corporale) dar poate fi și o practică separată, individuală.

“Nadi” este un cuvânt sanskrit și însemnă “canal” sau “curgere”, “shodhana” înseamnă “purificare”. Prin urmare Nadi Shodyana Pranayama are ca scop purificarea canalelor subtile ale minții și corpului, în timp ce balansează între aspectele masculine si feminine.

Nadi Shodhana Pranayama  presupune închiderea nării drepte cu degetul mare, expirarea și inspirarea pe nara stângă și apoi închiderea nării stângi cu degetul arătător, expirarea și inspirarea pe nară dreaptă, repetarea procesului alternând respirația de pe stânga pe dreapta și invers pentru o anumită perioadă de timp. Nadi Shodhana Pranayama poate să-ți inducă o stare de calm sau energizare a corpului în funcție de profunzimea respirației. Beneficiile acestei practici sunt numeroase dar aici vom preciza doar 5 beneficii pe care le consider cele mai importante.

 

1. Revitalizare

Dacă te simți lipsit de energie, încearcă alternarea respirației prin nări pentru a da corpului energie.

 

2. Îmbunătățește Funcția Mentală

Respirația alternativă te ajută să-ți îmbunătățești concentrarea și claritatea mentală când mintea este disipată sau agitată. Această tehnică furnizează o cantitate egală de oxigen pentru ambele părți ale creierului. Este un foarte bun exercițiu pentru a fi făcut înaintea unui important eveniment unde ai nevoie de o mare focalizare ca de exemplu un examen, un interviu sau o întâlnire importantă.

 

3. Calm și Somn Mai Bun

Ai simțit vreodată că nu poți să oprești gălăgia din minte ? Respirația alternativă te ajută sa-ți liniștești mintea. Prin încetinirea și prelungirea inspirului si expirului, corpul si mintea automat vor începe să încetinească. Yoghinii din vechime au spus că dacă tu poți să înveți să-ți reglezi respirația atunci poți câștiga un mare control asupra minții. Aceasta este de ajutor mai ales atunci când experimentezi momente de stres și anxietate. Nadi Shodhana Pranayama de asemenea ajută pentru diminuarea intensității unei reacții emoționale. Cu cât vei practica mai mult cu atât mintea va fi mai stabilă și prin urmare emoțiile se vor calma. Această tehnică este de asemenea de ajutor dacă ai probleme cu somnul. Încearcă această practică pentru cel puțin 5 minute înainte de culcare și vezi dacă adormi mai rapid si mai ușor.

 

4. Sistem Nervos Relaxat

Prin focalizarea pe respirație, încetinind și adâncind-o, creierul va trimite un mesaj către sistemul nervos pentru a trece din starea de stres in cea de relaxare. Respirând doar prin nara stângă ( prin blocarea nării drepte) poți direcționa curgerea oxigenului și a energiei către emisfera dreaptă a creierului, aceasta activând sistemul nervos parasimpatic, declanșând relaxarea .

 

5. Reglează Temperatura Corpului

Nara stângă este considerată a fi calmă, rece, feminină și hrănitoare. Nara dreaptă pe de altă parte este asociată cu masculinitatea , căldura, forța și competiția. Practicând respirația printr-o nară mai mult decât pe alta tu poți să simți căldură sau răceală în funcție de ce preferi la un moment dat.  Vei observa la un moment dat că o nară este mai liberă decât alta. Aceasta se va schimba de-a lungul zilei și de fiecare dată când practici, așa că fii atent la acest aspect și vezi cum te simți fizic, mental și energetic după practică.

Te încurajez să practici in fiecare zi Nadi Shodhana Pranayama chiar și doar câteva minute pe zi și vei vedea că rezultatele vor începe să apară.

 

 

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat:

Send this to a friend